ارزیابی روانشناختی من
من محمد صادق باقری ارزیابی علمی و استاندارد تواناییهای شناختی و استعدادهای تحصیلی را با استفاده از آزمونهای معتبر ارائه میدهم
انواع ارزیابیهای روانشناختی
آزمون هوش استاندارد
ارزیابی جامع تواناییهای شناختی با استفاده از آزمونهای معتبر و استاندارد شده
- • ضریب هوشی کلی (IQ)
- • تواناییهای کلامی و غیرکلامی
- • حافظه کاری و سرعت پردازش
ارزیابی استعداد تحصیلی
شناسایی استعدادهای خاص در زمینههای مختلف تحصیلی
- • استعداد ریاضی و منطقی
- • استعداد علوم تجربی
- • استعداد علوم انسانی
ارزیابی شخصیت
بررسی ویژگیهای شخصیتی و انگیزشی
- • ویژگیهای شخصیتی
- • انگیزههای تحصیلی
- • سبکهای یادگیری
ویژگیهای روانسنجی
اعتبار (Reliability)
ضریب اعتبار آزمونهای مورد استفاده بالای 0.90 است که نشاندهنده ثبات و دقت بالای نتایج است.
روایی (Validity)
آزمونها از روایی محتوایی، روایی همزمان و روایی پیشبینی برخوردار هستند.
فرآیند ارزیابی
مصاحبه اولیه
بررسی تاریخچه فردی و تحصیلی، اهداف و انتظارات
اجرای آزمونها
اجرای آزمونهای استاندارد در محیط مناسب و کنترل شده
تحلیل و تفسیر
تحلیل نتایج و تفسیر تخصصی بر اساس هنجارهای استاندارد
گزارشنویسی
تهیه گزارش جامع و توصیههای عملی
چارچوب نظری
نظریه هوش چندگانه گاردنر
شناسایی انواع مختلف هوش شامل هوش کلامی، منطقی-ریاضی، فضایی، موسیقایی، بدنی-حرکتی، میانفردی، درونفردی و طبیعتگرا
نظریه پردازش اطلاعات
بررسی فرآیندهای شناختی شامل توجه، حافظه، سرعت پردازش و حل مسئله